پارچه فلامنت

  • ۰
  • ۰

همانطور که مشخص است جز الیاف مصنوعی میباشد و بصورت عادی در طبیعت موجو‌د نیست ، در زمان تولید با پنبه ، ویسکوز که جزو لیف های طبیعی هستند ترکیب میشوند
از نظر کاربرد به سه دسته تقسیم می شوند:

۱. مصرف بیمارستانی دارد و آن را ملقب کرده اند به پارچه فیلامنت بیمارستانی و به دو دسته کلی تقسیم می شوند.

• پارچه های بیمارستانی از جنس فیلامنت فیلامنت :

همانطور که از اسمش پیداست این پارچه تار و پودی از الیاف فلامنت دارد و از قیمت بسیار ارزان برخوردار می باشد. این پارچه هم بدون طرح و هم طرح دار است که اکثرا رنگ ابی و صورتی و سبز دارد و یا دارای طرح مثل نقش چهار خانه رنگی می باشد.

این پارچه به علت قیمت بسیار ارزان برای لباس بیمار نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از ان به عنوان یک پارچه یکبار مصرف یاد کرد.

• پارچه های بیمارستانی از جنس فلامنت پنبه:

با توجه به اسم، تنها تفاوت پارچه فیلامنت پنبه ای با فلامنت بیمارستانی در تار و پود ان خلاصه می شود که ترکیبی از فلامنت و پنبه است. این نوع پارچه مانند پارچه قبلی خشک نیست و به خاطر داشتن الیاف طبیعی پنبه لطافت بیشتری را داراست. این پارچه ارزان کمی از پارچه فلامنتی قیمت بیشتری دارد.

۲. کاربرد دوم اینکه از این پارچه در دوخت البسه و لباس های ورزشی استفاده کرده اند و نام آن را پارچه فلامنت ورزشی قرار داده اند.

۳. سومین کاربرد پارچه فلامنت که در دوخت پرده استفاده می گردد و به آن پارچه پشت پرده ای می گویند.

به منظور استفاده زیاد از این جنس در مراکز درمانی ، تولید و مصرف انواع پارچه های فلامنت جای گرفته در گروه اول ، بیشتر از موارد گروه دو و سه در صنایع نساجی می باشد.

  • ۹۹/۰۱/۰۷
  • نوید شاهمرادی

فلامنت

پارچه

پارچه فلامنت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی